Od 11. do 13. novembra 2019 smo v
sodelovanju z Italijani, Romuni in Madžari obeležili 101. obletnico konca 1.
svetovne vojne.
V ta namen smo ponovili srečanje iz leta
2017 in smo ga poimenovali projekt POT MIRU II.
Projekt so
predlagali in organizirali
HTBK - Honédség és Társadalom Baráti Kör, Székesfehérvár Szervezete
– MADŽARSKA in
Gruppo Speleologico Carsico, San Martino del Carso – ITALIJA
v sodelovanju
z italijanskimi, slovenskimi in madžarskimi učenci
Istituto
Comprensivo “Celso Macor”, Romans d’Isonzo – ITALIJA
Szacsvay Imre
Általános Iskola, Nagyvárad – ROMUNIJA
Osnovna šola Ivana
Roba, Šempeter pri Gorici – SLOVENIJA
Kozma
Ferenc Iskola, Baracska – MADŽARSKA
V ponedeljek, 11. 11. 2019, smo se zbrali v mestni
knjižnici v Romansu, kjer so otroke – potomce vojakov, ki so se v času prve svetovne
vojne bojevali med seboj – pozdravile občinske oblasti, ravnatelji sodelujočih šol
in organizatorji. Ob 11:11 se je na vojaškem pokopališču v Palmanovi začela
komemoracija, točno 101 leto po podpisu mirovne pogodbe.
Sledil je še poklon padlim v kostnici v Sredipolju in pri
spomeniku pri Debeli Griži. V Martinščini smo si ogledali muzej Jamskega
društva.
Torek, 12. 11., je potekal po soški dolini. Srečanje
je organiziral naš ravnatelj. Najprej smo si ogledali Muzej v Tolminu, nato pa
muzej v Kobaridu, kjer so izkušeni vodiči prikazali Soško fronto našim gostom.
Sledil je ogled kostnice v Kobaridu in nato pot naprej proti Bovcu. Zadnja
postaja je bila v Klužah, kjer nam je Društvo 1313 prikazalo življenje vojakov
med vojno.
V sredo, 13. 11., smo bili gosti nižje srednje šole v
Marianu. Najprej smo počastili padle v vojni, tiste, ki so padli na italijanski
strani in tudi tiste, ki so padli na avstro-ogrski strani, saj so pred enim
mesecem tudi tem vojakom končno postavili spomenik. Sledil je bolj sproščujoč
del. Pripravili so likovne, športne in naravoslovne dejavnosti. Tridnevno srečanje
smo zaključili s skupnim kosilom v Medei, ki so ga pripravili prostovoljci in
starši italijanskih otrok, ki so se udeležili srečanja.
Učenci so imeli možnost se družiti z vrstniki in so jo
tudi dobro izkoristili. Stkala so se nova prijateljstva. Spoznavali so drugačne
kulture in se tudi marsikaj novega naučili.
Kristina Stopar Jenišek