četrtek, 14. november 2019

POT MIRU II


Od 11. do 13. novembra 2019 smo v sodelovanju z Italijani, Romuni in Madžari obeležili 101. obletnico konca 1. svetovne vojne.
V ta namen smo ponovili srečanje iz leta 2017 in smo ga poimenovali projekt POT MIRU II.

Projekt so predlagali in organizirali
HTBK - Honédség és Társadalom Baráti Kör, Székesfehérvár Szervezete – MADŽARSKA in
Gruppo Speleologico Carsico, San Martino del Carso – ITALIJA

v sodelovanju z italijanskimi, slovenskimi in madžarskimi učenci

Istituto Comprensivo “Celso Macor”, Romans d’Isonzo – ITALIJA
Szacsvay Imre Általános Iskola, Nagyvárad – ROMUNIJA
Osnovna šola Ivana Roba, Šempeter pri Gorici – SLOVENIJA
Kozma Ferenc Iskola, Baracska – MADŽARSKA

V ponedeljek, 11. 11. 2019, smo se zbrali v mestni knjižnici v Romansu, kjer so otroke – potomce vojakov, ki so se v času prve svetovne vojne bojevali med seboj – pozdravile občinske oblasti, ravnatelji sodelujočih šol in organizatorji. Ob 11:11 se je na vojaškem pokopališču v Palmanovi začela komemoracija, točno 101 leto po podpisu mirovne pogodbe.

Sledil je še poklon padlim v kostnici v Sredipolju in pri spomeniku pri Debeli Griži. V Martinščini smo si ogledali muzej Jamskega društva.

Torek, 12. 11., je potekal po soški dolini. Srečanje je organiziral naš ravnatelj. Najprej smo si ogledali Muzej v Tolminu, nato pa muzej v Kobaridu, kjer so izkušeni vodiči prikazali Soško fronto našim gostom. Sledil je ogled kostnice v Kobaridu in nato pot naprej proti Bovcu. Zadnja postaja je bila v Klužah, kjer nam je Društvo 1313 prikazalo življenje vojakov med vojno.

V sredo, 13. 11., smo bili gosti nižje srednje šole v Marianu. Najprej smo počastili padle v vojni, tiste, ki so padli na italijanski strani in tudi tiste, ki so padli na avstro-ogrski strani, saj so pred enim mesecem tudi tem vojakom končno postavili spomenik. Sledil je bolj sproščujoč del. Pripravili so likovne, športne in naravoslovne dejavnosti. Tridnevno srečanje smo zaključili s skupnim kosilom v Medei, ki so ga pripravili prostovoljci in starši italijanskih otrok, ki so se udeležili srečanja.

Učenci so imeli možnost se družiti z vrstniki in so jo tudi dobro izkoristili. Stkala so se nova prijateljstva. Spoznavali so drugačne kulture in se tudi marsikaj novega naučili.

















Kristina Stopar Jenišek