MEDNARODNI DAN STRPNOSTI – DAN ZA STRPNOST IN PRIJATELJSTVO 2019/2020
Učitelji in učenci OŠ
Ivana Roba Šempeter pri Gorici so sodelovali z Izobraževalnem centrom Eksena v
edinstvenem nepridobitnem človekoljubnem projektu Mednarodni dan strpnosti – dan
za strpnost in prijateljstvo.
V tednu mednarodnega
dneva strpnosti (16. november) so
se z otroki izvedle izobraževalno-ustvarjalne delavnice.
Tema letošnjega projekta
je bila PAST UPRAVIČENE NESTRPNOSTI.
Na delavnici so se
učitelji z učenci najprej pogovorili o strpnosti in nestrpnosti (obrekovanju)
ter upravičeni nestrpnosti, zatem pa so učenci ustvarjali likovne in
pisne izdelke na to temo, ki so jih v osnovni šoli ob koncu delavnice razstavili.
Izbrane izdelke bo šola
poslala na natečaj, na katerem bo natečajna komisija izbrala najbolj ekspresivne
likovne izdelke učencev, ki bodo skupaj z mentorji in s koordinatorji
deležni častnega sprejema pri varuhu človekovih pravic, ki jim bo podelil svečano plaketo.
Projekt sledi
načelom Bele knjige o vzgoji in izobraževanju (npr. sprejemanje in
razumevanje različnosti; spoštovanje drugačnosti in sodelovanje z drugimi;
vzgajanje za medsebojno strpnost, solidarnost za miroljubno sožitje in spoštovanje soljudi), Učnemu načrtu za srednje šole (npr. pri predmetih
slovenščina, sociologija, filozofija, zgodovina itd.) ter Agendi OZN 2030 (npr. zavezanost k
spodbujanju strpnosti in medsebojnega spoštovanja).
Projekt podpira
uresničevanje Ustave Republike Slovenije (človekove pravice in temeljne svoboščine)
ter uresničevanje človekovih in otrokovih pravic, kot so opredeljene
v Splošni deklaraciji človekovih pravic, Deklaraciji o otrokovih pravicah, Evropski konvenciji o varstvu
človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter Konvenciji o otrokovih pravicah.
NAMEN PROJEKTA:
Ob mednarodnem dnevu
strpnosti poglobimo vedenje o pomenu strpnosti in izpostavimo
problematiko pasti upravičene nestrpnosti. Namen je tudi, da skozi uresničevanje vseh
ciljev spodbujamo prijateljstvo med otroki, spodbujamo medsebojno
spoštovanje, razumevanje, sprejemanje ter posledično tudi sodelovanje med
otroki.
CILJI PROJEKTA:
Ø Uresničevanje
otrokovih in človekovih pravic v praksi.
Ø Uresničevanje
strpnih odnosov ter vse cilje, ki so zapisani na deklarativni ravni, prenesti
na operativno raven, kjer se gradi prijateljstvo, sprejemanje medsebojne
raznolikosti in spoštovanje.
Ø Zavedanje pomena strpnih odnosov v naši družbi.
Ø Prepoznavanje pasti upravičene nestrpnosti, njenega delovanja in posledic, ki jih povzroča.
Ø Graditi
družbo, ki je ustvarjalna in ne uničevalna.
IZVEDBA DELAVNICE za OŠ od 1. do 9. razreda:
Delavnica se
ni izvedla le po priloženih navodilih, ampak se je dopustilo učencem pobudo in
izbiro izvedbe. Dejavnost je potekala v okviru pouka v petek,15. novembra 2019 oziroma v tednu od 11. do 15. novembra:
· pri predmetu likovna umetnost
· pri predmetu slovenščina
· pri predmetu zgodovina
· na razrednih urah,
· v oddelkih podaljšanega
bivanja
· in pri drugih predmetih.
FOTO UTRINKI:
Koordinatorji: Nina Lisjak, Anica
Erjavec, Maja Strgar za razredno stopnjo na OŠ Šempeter; Nadja Pahor Bizjak za
POŠ Vogrsko; Suzana Koncuta za POŠ Vrtojba; Nives Adamič za predmetno stopnjo;
Eda Jakončič.
Sodelujoči mentorji:
Razredni učitelji in
učitelji v PB: Nadja Pahor Bizjak, Helena Hvala Prah, Rut Jarc, Aleksandra lisjak,
Andrejka Rijavec; Nika Možina, Polonca Keše, Tatjana Marvin, Janja Prinčič,
Suzana Koncut in Lara Tavčar; Katarina Tischer Gregorič, Jasna Telarevič,
Mirjam Vovk, Sara Ambrožič, Alenka Vodopivec, Matejka Harej, Vesna Ferizović,
Nina Lisjak, Lucija Gregorič, Anica Erjavec, Nataša Sterniša, Maja Strgar, Tina
Posedel, Mateja Grudina, Darja Rijavec, Sonja Kodelja, Neda Mikuž, Peter
Figelj, Marina Pintar, Matic Šen.
Predmetni učitelji: Monika
Bagon, Ana Kure Baša, Nina Bednarik, Tatjana Harej, Tadeja Karl, Kristina
Stopar Jenišek, Tjaša Gorjup.
Sodelujoči učenci:
Matična šola Šempeter: učenci od 1. do 9. razreda
POŠ Vrtojba: učenci od 1. do 5. razreda
POŠ Vogrsko: učenci od 1. do 5. razreda